Terapia

Proponujemy:

  1. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla uczniów.
  2. Terapię dysleksji i dysortografii.
  3. Terapię logopedyczną.
  4. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

Poradnia prowadzi terapię dzieci o charakterze wczesnego wspomagania rozwoju. Aby dziecko zostało objęte tego typu terapią, musi otrzymać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydaną przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Opinia jest wydawana po szczegółowej diagnozie psychologiczno – pedagogiczno – logopedycznej oraz medycznej.

Celem wczesnego wspomagania rozwoju jest przede wszystkim wieloaspektowa diagnoza możliwości dziecka i środowiska rodzinnego, określenie rodzaju pomocy udzielanej dziecku i rodzinie, wspomaganie rozwoju dziecka, psychopedagogiczna pomoc rodzinie.

Problemy związane z emocjonalną akceptacją własnego niepełnosprawnego dziecka mogą zostać w znacznym stopniu zredukowane dzięki zastosowaniu pedagogiczno-terapeutycznych oddziaływań. Pamiętajmy, że wspomaganie rozwoju rozpoczęte jak najwcześniej daje duże szanse całkowitego wyleczenia dziecka.

W ramach wczesnego wspomagania prowadzi się zajęcia logopedyczne, pedagogiczne, psychologiczne oraz rehabilitację. Każde dziecko prowadzone jest według opracowanego przez specjalistów indywidualnego programu. Do terapii włączeni są również rodzice, którzy otrzymują wsparcie w postaci wskazówek do samodzielnej pracy z dzieckiem i opiekę psychologa, mogą też brać udział w zajęciach.

  1. Indywidualną terapię psychologiczną.
  2. Terapię rodzin.
  3. Socjoterapię.

Na terenie poradni organizowane są zajęcia socjoterapeutyczne dla młodzieży i dzieci. Prowadzone są one wg programów autorskich . Obejmują następujący zakres tematyczny:

  • uzależnienia;
  • zaburzenia zachowania / niedostosowanie społeczne;
  • nadpobudliwość, problemy emocjonalne, lęki;
  • mutyzm.

Socjoterapia prowadzona jest na terenie poradni lub szkoły, w zależności od liczebności grupy i zapotrzebowania środowiska. Zorganizowanie terapii na terenie szkoły jest możliwe w przypadku kiedy pedagog szkolny lub nauczyciel zorganizuje grupę dzieci bądź młodzieży z danym problemem i zgłosi ten fakt w poradni. Uczestnictwo w terapii jest możliwe za zgodą rodzica i po wcześniejszej diagnozie.

 

  1. Zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
  2. Terapię EEG Biofeedback.
  3. Terapię metodą Warnkego.
  4. Indywidualną pracę z dzieckiem dotkniętym przemocą i jego rodziną.
  5. Terapię dzieci z mutyzmem.